Thursday, July 21, 2011

Saker jag sett på sistone.2.


Är detta en ICA-handlare på Gotland som bara gett upp? Eller som på ett genialiskt sätt anpassat sig till bakfulla Stockholmares begränsade ordförråd? Vad är godagar? Det låter så vidrigt, även om man kan ana sig till de olika frestande ostarnas löften om en riktig godag efter middagen.

Och kanske stod det tidigare "pålägg" på platsen ovan innan detta hände för många gånger:

"Jag...eh, va hettere... jag vill ha lite sånt...sånt man har på mackan. Till frukost, jag menar brunch...du vet sånt. Var hittar jag sånt?" Man anar en kapitulation här.

Jag som inte var bakis hade jättesvårt att hitta i butiken och blev hånad av mina medhandlare för att jag inte hittade koriandern förrän på tredje försöket.
Fick höra att jag "letade som en man, handlade som en man och packade påsarna som en man".

Män, det var ingen komplimang.