Wednesday, March 17, 2010

Kära museiälskare

Nu finns jag ett tag som museumbloggare på DN.

8 comments:

  1. Now that is a blog worth having!

    Blog topic for you - how people have different museum-going strategies. Mine is to pretend I am very rich and that the museum is my palace and all these paintings are mine. This way I am free to roam around the rooms and only stop at the ones I like. There is no pressure to see it all, to stop earnestly in front of every picture or statue. This way of visiting also encourages frequent returns - after all, they are all mine, I can see them whenever I like (except on Mondays).

    ReplyDelete
  2. Emi! Gu va kul men synd att du så lättvindigt avfärdar Marina Abramovic på MoMa (som jag antar att du inte sett...). jag är inget fan of hers men det var faktiskt väldigt väldigt intressant! Man måste VARA på museet för att säga ngt om det, det är ju själva poängen...
    Kram C

    ReplyDelete
  3. Jag avfärdar henne inte, känner mig bara inte alls lockad själv.

    ReplyDelete
  4. Undrar också - blev man sugen på att trotsa/bli en del av verket installationen genom att själv klä av sig naken eller sätta sig helt stilla?

    ReplyDelete
  5. I would love to read it in English. Is it possible?

    ReplyDelete
  6. Cilene, har nu tänkt på det här i flera dagar. ska kolla upp marina lite mer!

    ReplyDelete

I welcome any comment, so happy to hear from you.