Wednesday, October 5, 2011

Things that will NEVER be said about me



When the magazine writes me up it will be more like this:

She owns not a single bag, unless you count the plastic kind you get in grocery stores - and only accessorises with an elastic hairband around her wrist (for easy access, especially when riding her 80's bike).

Shoes, though, are her weakness, in the form of comfy worn out running shoes, always with a hole on the right shoe where her independently minded hallux valgus has carved out a little peeping hole for itself. For years, hoards of young women have begun to cut little holes on the insides of their right running shoes as a style tribute to Guner, while eagerly waiting for their own hallux valguses (hallux valgii?) to come in, as the rite of passage into real womanhood this signifies.

ps. Also how can you get away with writing an article where "just two bags - both birkins" is stated as a testament to the owners humble approach to style?

7 comments:

  1. Jäkligt skojigt skrivet. Själv har jag en hel väskgarderob (vinter i skinn, sommar i tyg, naturligtvis)för att alltid kunna färgmatcha. Och en kapp- och skogarderob. Det är en sjukdom. Jag är ofta överklädd. Men - tanter bör vara det, anser jag.

    ReplyDelete
  2. wow! grattis. tror du är rik.

    var igår, i förnedringens namn, inne på frövi's skor. där satt en dam bekvämt i en stol och provade skor. intill stod hennes man med damens handväska hängandes runt sin hals.

    expediten: dessa är 1000 kronor dyrare än paret du såg i annonsen.

    damen: ja, det spelar ingen roll för mig!

    mannen: nej, för det är ju jag som betalar.

    ReplyDelete
  3. Frövi, haha, precis så där är det med tanter (ännu äldre än mig, är jag snar att poängtera) sedan kan Amelia Adamo säga vad hon vill om åldringars köpkraft. Roligt med Frövi är också att de i sina annonser alltid skriver "damstorlekar" och ibland "endast damskor" vilket får mig att hoppas på att det går runt transor som vill ha foträta skor med ilägg. Det borde vara så i en perfekt värld.
    För mina hallux har jag sedan åratal dessa:

    http://www.camper.com/en/eshop/producto.xhtml?option=21158-013

    - Pelotas från Campers med uttagbara sulor.
    Fötterna ser ut som mansbollar i dem men man kan gå långt.

    ReplyDelete
  4. I'm guessing this is a publication that is written for rich/elite folks?

    ReplyDelete
  5. some woman interviewed in Vogue.

    ReplyDelete
  6. Acute Trek Pvt. Ltd. an indoor outdoor trekking and tours operative takes you that further way to guarantee you has an unforgettable adventure that you have been dream of. Benefit, of course there is the Acute trek part of choice. We have your choose of trekking for 3 days or 30 or more days it depending of your timetable, sleep under lodges or tent. We always respect our duty to constantly your holiday satisfaction in Nepal. Whether you are looking for a quiet gateway, a memorable outing with a family or an exciting nature adventure. We offer you with the best progressive information and itinerary leading focused and modified as per your requirements.
    http://www.trekshimalaya.com
    http://www.adventurestrekking.com

    ReplyDelete

I welcome any comment, so happy to hear from you.