Friday, September 2, 2011

Ett varningens ord


Har ätit ute tre gånger den här veckan och blivit så besviken. Vill därför varna er andra matkonsumenter.

1. Tully's, Götgatan. Bulgursallad. Nej den var inte bra. Det var den inte. Så synd. hade varit så praktiskt med bra bulgursallad nära jobbet.

2. Ljunggrens. Gör dig aldrig besviken - om du vill bli besviken. Nudelsalladen med sotad tonfisk jag åt igår? Sallad som badar i medioker dressing, några torra nudelsträngar, 5 deppiga bitar tonfisk som troligen hellre skulle fångats i samband med delfinfiske än slutat sina dagar i den här sorgliga salladen. Har gett Ljunggrens så många chanser, har ännu aldrig ätit något gott här. Så synd. Hade varit så praktiskt med bra lunchställe nära jobbet.

3. Jernet, Lidingö Centrum. Här slog jag på stora trumman och beställde Osso Buco med saffransris igår. Huvudrätten serverades ljummen och smakade uppvärmda rester. Tråkigt. Riset som serverades till smakade ...fot. Jag vet inte hur jag vet hur fot smakar. Det måste vara ett minne sedan min egen bebistid när man optimistiskt satte tänderna i det mesta.

Ni som jobbar på ovanstående ställen: Ni såg maten. Ni provade den. Ni tyckte den var bra nog. Sedan tog ni mycket bra betalt för den och serverade den. Varför?